Jumaat, 17 April 2009

SaHaBaT

HARI RAYA 2005



HARI RAYA 2007


Aku sebenarnya tak tahu nak mula dari mana,cuma aku nak kongsi cerita dengan korang semua.Memang life aku tak adalah best sengat,biasa jer.Aku saja upload pic masa raya.Sebenarnya ada cerita di sebaliknya.Semua ni pic kawan2 aku kat Sarawak.Mereke ni semua adalah kawan2 masa sekolah rendah.Bayangkan betapa lama kita orang kenal dan menjalinkan hubungan persahabatan.Sekarang masing-masing nak masuk 25 tahun.Ada di antara mereka aku kenal masa umur 7 tahun,dah 18 tahun ya..masa memang cepat berlalu.masing2 dah berubah..bawa haluan masing2.Ada yang dah kahwin,ada anak..bertunang..dalam pic ni bukan semua kwan2 masa sekolah rendah yang ada..ni kira yg rapat dengan aku jer lah.Lepas tamat sekolah rendah,masing2 bawa haluan masing2.Ada yang sekolah kat area Bintulu jer..ada yg jauh..tapi keadaan dah berubah.Bila makin lama mkin dewasa..masing2 dah lain.dah tak sama dah..nak kata apa..masa mengubah segalanya.Memang masa tu aku rindukan saat kita orang sekolah rendah.Cuma ada peristiwa yang merapatkan kita orang untuk kembali bersama.semuanya lepas STPM (2003)..aku ingat sekali,time raya ketiga kita org buat reunion,makan kat kfc.tapi time tu tak lah rapat sangat.Cuma itu merupakan permulaan untuk kita orang kembali rapat.Memang happy sangat2.Namun tahun 2005,mengubah segalanya.kita orang dikejutkan dengan pemergian kawan kita orang kerana terlibat dengan kemalangan.Masa tu,aku mmg x sangka..masa tu time puasa..bila nak dekat raya,kita org buat reunion..agak ramai lah juga kwan2 masa sekolah datang.Kita orang nak penuhi impian Arwah kawan kita org nak satukan kita orang balik..memang itu hajat dia yang aku ingat sampai sekarang.Bermula dari tahun 2005,kita org akan buat makan2 dan sedekahkan doa kepada arwah,raya kedua pergi ziarah kubur Arwah dan akan beraya bersama2..memang happy sangat2...hubungan yang selama ni agak renggang kembali terjalin.Tiap kali nak raya,memang aku nantikan saat nak kumpul dengan kawan2..memang happy,setahun sekali jer jumpa.Namun raya tahun 2008,aku rasa agak sedih.semua dah lain..mungkin dah 3 kali raya kita org berkumpul,tahun 2008 semua benda yang kta org buat selama ni tak ada...aku tunggu siapa2 sms dan buat reunion,namun tak ada..tak ada plan nak beraya bersama..rasa sedih..aku tak sabar nak balik raya,namun semuanya benda sedih jer..kita orang tak pergi ziarah kubur dan beraya bersama..nasib dia org ada datang rumah,tapi semua dah lain.aku tau,masing2 dah dewasa dan ada tanggungjawab masing2..namun kalaulah korang tau betapa aku merindui saat kita bersama..aku masih tak puas merasa nikmat berkawan dengan korang.Sekarang pun masing2 ada yg dah kahwin,ada anak,kerja..semua dah lain...aku mmg nak teruskan hasrat Arwah kawan aku tu.nak satukan balik kita org..budak2 xstudent SRK KPG JEPAK (UPSR 1996),cuma tunggu masa yang sesuai..aku harap apa yang aku nak ni disokong oleh kawan2 aku yang lain.tp...mmmm...apa2 pun aku nak kita sama2 sedekahkan Al-Fatihah kepada Arwah kawan aku MOHD NOOR FAZLI BIN WASLI,semoga dia aman di sana..AMIN



p/s aku menatikan apa yang akan berlaku raya tahun ni,2009..aku tak nak sejarah berulang kembali

1 ulasan:

  1. suddenly karl trus tringat lagu 'SAHABAT' by Aizat

    hehe

    a friend in need is a friend indeed

    BalasPadam